ZNAČENÉ SKIALP TRASY

Skialpinistické trasy jsou na Dolní Moravě provozovány v blízkosti lyžařského areálu Relax & Sport Resort Dolní Morava. Začínají u velkého parkoviště Na Točně na konci obce u obchodu Skitour Test Centrum. Zde si také můžete skitouringovou výbavu zapůjčit nebo se informovat o možnostech skialpových túr v okolí. Součástí centra je také obchod se skialpinistickým, běžeckým a jiným důležitým vybavením na pobyt v přírodě.
Dalším nástupným bodem na skialpové trasy je spodní stanice sedačkové lanovky U Slona, kde si můžete skialpovou výbavu taky zapůjčit v půjčovně resortu Dolní Morava.

Trasy vedou po lesních přístupových cestách v blízkosti sjezdovek, část souběžně s běžeckými trasami a značenými turistickými chodníky. Vyznačeny jsou tři trasy. Trasa A je nejdelší skialp trasa s osmi naučnými cedulemi. Na své si přijdou jak začátečníci či rodinky s dětmi, tak i pohodáři a sportovně založení jedinci, kteří si mohou skialpovými výstupy zvyšovat tréninkem svou fyzickou kondici. Všechny se dají zakončit u horské chaty Slaměnka pod vrcholem Slamníku ve výšce 1.116 m n.m. Zde můžete po výstupu s přáteli posedět u čaje či vytouženého pivka ve stylové restauraci. K sestupu slouží značená sjezdová trasa D nebo E s propojením na sjezdové tratě areálu.
Tyto trasy je možno využívat kdykoliv, ale musíte dbát na to, že sjezdovky areálu jsou od 16 hodiny odpoledne uzavřeny kvůli jejich úpravám, takže je na ně vstup zakázán. Případně můžete na ně vstoupit na vlastní nebezpečí.

Nově jsou skialpové trasy zaznačeny v mapy.cz, žlutou barvou. Je k nim i odkaz a krátký popis. Tímto moc děkujeme mapy.cz za skvělou propagaci skialpinismu na Dolní Moravě. Mapy si můžete otevřít zde, nebo si otevřít naše podklady ke skialpovým túrám.

Aktuální stav podmínek značených skialpinistických tras v areálu, tyto značky najdete pravidelně i na našem profilu na facebooku:

dobré až ideální podmínky

špatné až dobré podmínky

nevhodné podmínky

Trasa A

Trasa A – Naučná skialpová stezka – je dlouhá necelých 7 kilometrů, s převýšením 570 výškových metrů. Najdete na ni osum informačních cedulí pro skialpinistické nováčky se základními informacemi pro začínající. Začíná u naší skialp prodejny, vede k hotelu Vista a od něj spojovací cestou přes les ke sjezdovce u Slona. Tu opatrně přetraverzujete a pokračujete po lesní cestě cca 800 m, kdy stopa-cesta odbočí vlevo směrem na hřeben. Pokračujete dále lesem po cestě, jakoby po hřebeni; po kratičkém stoupání narazíte na bikovou singl trail stezku, dále pak 300 m na Vyhlídku – horní stanici sedačkové lanovky U Slona. Odtud dále doprava traverzovou cestou až na rozcestí pod Chlumem, odtud vlevo směrem k chatě Slaměnka; pozor, vlek, přetraverzujete sjezdovky a po lesní cestě se dáte směr Slamník „U laviček. Otdud nahoru na vrchol Slamníku. Návrat po trase D či E nebo po sjezdovce, pokud je otevřena.

Trasa B

Trasa B – SkyWalk – skialpová trasa o délce 3,7 km a převýšení 550 výškových metrů. Vede v blízkosti Stezky v Oblacích. Od našeho skialpového centra jdete stejně jako po trase A k hotelu Vista, od něj pak při pravém okraji sjezdovky Sněžník A podél lesa až na rozcestí, kde odbočíte na spojovací cestu k horní stanici lanovky U Slona – Vyhlídka. Pozor, v protisměru jezdí přes den lyžaři! Od horní stanice sedačkové lanovky U Slona pak vlevo po okraji sjezdovky stoupáte ke Stezce v Oblacích. Projdete pod ní lesíkem, dále pak okolo horní stanice sedačkové lanovky a chaty Slamněnka. Dále pak šlapete stejně jako po trase A na vrchol Slamníku. Návrat stejným způsobem po trase D nebo E. Máte ideální možnost v průběhu túry Stezku v Oblacích navštívit, je po cestě…

Trasa C

Trasa C – Sportovní – skialpová trasa určená chrtům sportovcům, ideální pro skialpinistický trénink či fitnes vyběhání. Délka trasy 2,1 km s převýšením 540 m. Pořád do kopce… Od našeho centra vyrazíte stejně jako po trase A a B, ale po 100m se budete tlačit vlevo okolo kovového schodiště okolo Horské služby. Od ní se dáte vzhůru na sjezdovku Sněžník B, dále pak po jejím okraji vlevo či vpravo až na vrchol Slamníku. Při tomto výstupu dbejte zvýšené opatrnosti, výstup provádějte ve skupince za sebou, vždy po okraji sjezdovky. Vstup na sjezdové tratě v resortu je možný pouze v době otevření sjezdových tratí. Možnost udělat mezizastavení na občerstvení na chatě Slaměnka.

Trasa D

Trasa D – Sestupová – skialpová trasa sloužící hlavně pro jízdu dolů z vrcholu Slamník. Dá se využít i pro výstup, hlavně ve středu a v pátek, a to i do pozdního večera při čelovce. Vede od našeho centra podél silnice k hotelu Vista, dále pak cestou k bývalému lomu. Od něj vpravo lesní cestou až k horní stanici lanovky U Slona – Vyhlídka. Dále pak stejně jako trasou A. Přes rozcestí u Chlumu kolem Slaměnky na Slamník. Na této trase dbejte zvýšené opatrnosti při dvojitém přecházení sjezdových tratí skiareálu, hlavně při jízdě dolů, kdy může být na sjezdových tratích pracující rolba.

Trasa E

Trasa E – Mamutí – skialpová trasa sloužící hlavně pro jízdu dolů od chaty Slaměnka. Dá se využít i pro výstup, především ve středu a v pátek, a to i do večera. Vede od spodní stanice sedačkové lanovky U Slona z levé strany nosných sloupů lanovky, odbočí na propojovací sjezdovku Sněžník (sáňkařskou dráhu). Po ní stoupáte stejně jako po sáňkařské dráze, než dojdete k horní stanici U Slona. Potud je trasa uměle osvětlena. Dále pak novou Vyhlídkovou sjezdovkou okolo restaurace Skalka; pod Stezkou v Oblacích, a dále pak na chatu Slaměnka. Zde trasa končí; vy ale můžete pokračovat dále trasou A či B na vrchol Slamníku.

!!! Dodržuj !!!   JSEM ZODPOVĚDNÝ SKIALPINISTA
• V této oblasti chodím pouze po vyznačených trasách pro skialpinisty. Pokud zde ve skiareálu vyznačené trasy nejsou a podmínky mi neumožňují pohybovat se jinde než na sjezdovce, pak vystupuji vždy po jejím okraji a tak, abych co nejméně omezoval a ohrožoval ostatní lyžaře.
• Pokud chodím ve skupině, vždy stoupáme v řadě za sebou.
• Jsem maximálně opatrný při terénních zlomech nebo při omezené viditelnosti, používám oblečení výrazných barev nebo reflexní vestu, v noci zásadně nosím rozsvícenou čelovku.
• Nevstupuji na sjezdovky, které se právě upravují.
• Pokud opravdu musím sjíždět po čerstvě upravené sjezdovce, tak vždy jen po jejím okraji a tak, abych upravenou sjezdovku minimálně poškodil.
• Vždy respektuji pokyny a doporučení pracovníků areálu.
• Pokud to skiareál vyžaduje, podílím se na nákladech spojených s výrobou umělého sněhu a údržbou sjezdovky.

Všechny trasy jsou označeny reflexními cedulkami s názvem (písmeno) trati, najdete na nich zezadu telefonní kontakt na Horskou službu pro případnou rychlou pomoc v případě nouze.
Prosíme, nevstupujte na skialpinistických lyžích do běžkařské stopy, poškodili byste ji. Zároveň pěší turisté a chodci na sněžnicích, nevstupujte nám do skialpinistické stopy. Děkujeme.